خصوصیات مار کبرا

خصوصیات مار کبرا

مار کبرا ، با کلاه های تهدیدآمیز و حالت های ایستاده ترسناک ، برخی از مارهای شاخص روی زمین است. ظرافت ، موضع غرورآمیز و نیش زهرآگین آنها باعث احترام و ترس از آنها شده است.

 

سارا ویرنوم ، متخصص دام پزشکی در مدیسون ، ویسکانسین گفت: "مار کبرا در سراسر آفریقا ، خاورمیانه ، هند ، آسیای جنوب شرقی و اندونزی رخ می دهد." این کلمه از پرتغالی cobra de capello گرفته شده است که به معنی "مار کلاه دار" است.

 

درباره اینکه کبری دقیقاً چیست ، اختلاف نظرهایی وجود دارد و تعداد گونه های کبرا بسته به نحوه تعریف کبرا از 28 تا حدود 270 نوع است. از نظر ژنتیکی ، ماربرهای "واقعی" از اعضای نژاد ناجا هستند ، اما طبق گفته ویرنوم ، اغلب "نام مار کبرا به چندین گونه مار اشاره دارد ، که بیشتر آنها در خانواده مارهای سمی Elapidae هستند. Elpididae شامل مارهای دیگری مانند مارهای مرجانی ، کریت و ممبا است. " بسیاری از این مارها یا دارای کاپوت یا توانایی بالا بردن قسمت فوقانی بدن خود هستند.

خصوصیات کبرا

مار کبرا Elapids است ، نوعی مار سمی با دندان های نیش توخالی که در قسمت فک بالای دهان ثابت شده است. به گفته باغ وحش سان دیگو ، این مارها نمی توانند دندانهای نیش خود را به طعمه پایین نگه دارند بنابراین از طریق دندان های خود زهر تزریق می کنند. آنها حس بویایی و دید در شب بسیار خوبی دارند. مار کبری علاوه بر هودهای مارک تجاری ، مردمک چشم گرد و فلس های صاف دارد.

رنگ ها از گونه ای به گونه دیگر بسیار متفاوت است. رنگهای قرمز ، زرد ، سیاه ، خالدار ، بانده و بسیاری دیگر از رنگها و الگوهای کبرا وجود دارد.

 

مار کبرا مارهای بزرگی است. طول بسیاری از گونه ها به بیش از 6 فوت (2 متر) می رسد. طبق حفاظت از مار کیپ ، مار کبرا جنگلی بزرگترین مار کبرا واقعی است که به 10 فوت (3 متر) می رسد ، و مار کبرا تف (Ashe) نیز 9 فوت (2.7 متر) است و آن را به بزرگترین کبرا تف جهان تبدیل می کند. کوچکترین گونه مار تفریحی کبرا موزامبیک است که طول آن تقریباً 4 فوت (1.2 متر) است. مار کبرا ، طولانی ترین مار سمی ، می تواند به 18 فوت (5.5 متر) برسد.

 

ویرنوم گفت: "مشهورترین مشخصه متمایز کبرا کاپوت آنهاست." "هنگامی که مار دنده های گردن خود را گسترش می دهد ، یک قسمت پهن و پهن از بدن خود را در نزدیکی سر گسترش می دهد. این یک نمایش خیره کننده و تهدیدآمیز ایجاد می کند.

زیستگاه

طبق Cobras توسط سیلویا جانسون (لرنر ، 2006) ، مار كبرا معمولاً در مناطق گرم و گرمسیری زندگی می كند اما در ساوانا ، علفزارها ، جنگل ها و مناطق كشاورزی در آفریقا و جنوب آسیا نیز یافت می شود. آنها دوست دارند وقت خود را در زیر زمین ، زیر سنگ و درختان بگذرانند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : پیشتاز پارسی
تاریخ : یک شنبه 26 بهمن 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: